خالی کردن پشت گروه‌های مسلح در جنوب سوریه از سوی آمریکا

خالی کردن پشت گروه‌های مسلح در جنوب سوریه از سوی آمریکا

 

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» (نزدیک به تروریست ها) اعلام کرد که حملات هوایی روسیه به شرق درعا بسیار فشرده و گسترده بوده و بیش از ۲۵ حمله به این منطقه صورت گرفته است.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آمریکا همزمان با مشارکت جنگنده های روس در عملیات ارتش سوریه در منطقه جنوب، دست از حمایت عناصر وابسته به «ارتش آزاد» سوریه برداشته و با ارسال پیامی به گروههای معارض (تروریستی) در جنوب سوریه اعلام کرده: «ما در دولت آمریکا، شرایط دشواری را که هم اکنون با آن روبرو هستید، درک می‌کنیم و همچنان به روس‌ها و نظام سوریه سفارش می‌کنیم که هیچ اقدام نظامی انجام ندهند که ناقض منطقه کاهش‌تنش در جنوب غرب سوریه است».

در این نامه آمده است: «می‌دانیم که شما باید بر اساس منافع خود، خانواده و گروهتان تصمیمتان را بگیرید و نباید تصمیم خود را بر اساس فرضیات بگیرید یا انتظار مداخله نظامی از سوی ما را داشته باشید… باید تصمیم خود را بر اساس ارزیابی منافع خود و خانواده‌تان بگیرید. این ارزیابی و این تصمیم فقط بر عهده شماست».

وبگاه معارض عنب، اعلام کرد که این پیام در واقع عقب‌نشینی آمریکا از پرونده جنوب سوریه و عقب‌نشینی از حمایت از گروه‌های نظامی معارض! است.

«رائد الراضی» سخنگوی رسمی اتاق عملیات موسوم به «اتاق عملیات مرکزی جنوب» هم محتوای این پیام را تأیید و اعلام کرد که هم اکنون درگیری‌های نظامی بین ارتش سوریه و افراد مسلح در همه خطوط درگیری ریف شرقی درعا در جریان است.

 

ملاحظه: پیشروی نیروهای سوری در شهر بصر الحریر خیلی سریع انجام شده و روستاهای جدل و حوش حماده تحت کنترل محور مقاومت قرار گرفته اند.
نیروهای مقاومت در تمامی مناطق در حال عملیات گسترده و پاکسازی مناطق هم مرز با رژیم اشغالگر قدس و اردن می باشند؛ در این رابطه نکته مهم و راهبردی، ترس و وحشت نیروهای آمریکایی از برخورد با حزب الله، حشدالشعبی و همپیمانان آنست که موجب شده تروریست ها را تنها گذاشته و خود را کنار بکشد.

 

سران رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی روسیه را نقض تعهدات این کشور توصیف و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند. شایان ذکر است قبل از شروع عملیات محور مقاومت در مناطق جنوبی سوریه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها به دمشق هشدار داده و تهدید کرده بودند که با استفاده از نیروی نظامی با نیروهای سوری برخورد خواهند کرد.طی چند روز گذشته خبری مبنی بر وقوع درگیری بین ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه منتشر شد که حداقل این پیام روشن را برای آمریکائی ها بهمراه داشت که حضور نظامی در سوریه برایشان هزینه سنگینی خواهد داشت.

منبع:میثاق نیوز

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : دو شنبه 4 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: